Thursday, June 18, 2009

::En3 yg bercampur aduk::

Bosan, bosan, bosan. Sejak aku abis praktikal ni aku rasa life aku sgt membosankan. xde adventure lgsg. Bgn tdo, mandi, makan, intrnet & tdo. Huh.. ari2 sama je. Leh aku duk perap diri aku ni dlm umah ni je, x kua2. Bukan aku x nak..tapi keadaan x mengizinkan.hahaha.

Actually aku baru je baik dari demam yg agak truk tambah skali dgn lenguh2 badan. Ini adalah side effects dari pegi kebun makcik aku sabtu lpas. Aku mulanya memg x nak ikutpegi sana. Tapi sbb kakak aku rasa merayu & merengek2 suh aku ikut, aku pun relakan je la hati ni.Fuuuhhh..Best tu memg best. tapi ble dah lik umah, aku rasa mcm nk pengsan pun ada.


Kebun yg terletak di Karak, nun di Pahang sana. Kira2 1jam lebih la dari umh aku. Tujuan sbnr ke sana nk kutip buah durian. Maklumlah kan, skg ni kan musim durian. Tapi xde la dpt byk pun. byk yg dh kena tebuk n mkn dek tupai. Rezeki diorg kan, nk wat caner. Masa ngah kutip2 tu, aku ada la terjumpa 2 biji durian yg sgt menarik perhatian aku. huhu..


Kecik & sgt comel. Lutut aku pun lg besar. hehehe

Durian berbentuk LOVE.



Bila aku smpai je umh, aku dh rasa lain mcm bdn aku. Seram sejuk. Masa mkn mlm ngan famly aku, sume org mcm lapar betul. ye la kan..byk wat keje masa kat kebun. Tapi aku x, mcm xde selera pulak. Aku rasa tekak aku sgt sakit n tetiba telinga aku sebelah kanan rasa sakit gile. Aku rasa mcm gegendang telinga aku kena ketuk2. Perghhh.. Tuhan je yg tahu betapa aku menahan sakit. Then lpas dh abis kemas dapur, ajib call ajak aku kua. Mcm biase la kan, 1 hari x jumpe mana boleh..huhuhu..

Tapi kali ni kua, dia bwk aku g klinik. Smpi klink, Dr. kata sakit tonsil aku dtg balik. sakit ni aku dpt masa aku skolah rendah lagi. x ingt la kan darjah bape. tapi seingt aku, masa aku drjh6 sepatutnya aku kena wat operation utk tonsil aku ni. Tapi aku x nak. Aku takot. Cuma yg suprise kan aku, dh lama gile aku x kena tonsil ni. dh bertahun dh.


FYI, tonsil ni sume org ada. tapi yg aku hadapi ni TONSILITIS. bile sakit, tekak aku akan jd cam gmbr kat bwh ni. tapi x la serupakan..hehehe




Dari ari sabtu ke ari ahad ke ari isnin, aku x jugak baik2. Ptg isnin ajib dtg umh ngan kakak dia bg aku ubat ala2 Strepsils. Ubat ni memg powweeerrr btul. Kalo ada sesiapa antara korg yg sakit tekak, aku sarankan belilah lozenges ni n mkn. Insyaallah cepat baik . Aku juz mkn 2 kali je. trus dh ok (cehh..aku ni mcm promote plak.hehehe).. TQVM to ajib & kak pija coz bought this lozenges 4 me!!!





Alhamdulillah skg tekak & telinga aku dh ok. cuma bibir aku kena cium dgn insect ape tah, bengkak. dh mcm angelina jolie nye bibir (kata syasya). hahaha..bibir je la. tapi dh ansur pulih la.

En3 aku kali bercmpur2. tapi ni apa yg aku nk share ngan korg. Sori kalo wat korg penin. huhuhu..

No comments:

Post a Comment