Sunday, June 7, 2009

:::Terima Kasih:::

4/6/2009 hari terakhir aku dtg office untuk pulangkan fail2 dan kerja2 audit aku yg terakhir. Terasa hati sgt sedih sebenarnya tp tahan je. huhuhu. x kan nk nangis kot nnt jd mcam AF plak. Papepun, aku nk UCAPKAN RIBUAN TERIMA KASIH pada Jamal, Amin & Partners (JAP) sbb bg aku peluang utk amik pengalaman praktikal kt ctu.Byk kenangan pahit & manis yg aku dpt sepnjg training kat ctu.










Hari pertama aku g kerja. Bgn awal giler utk bersiap.











Dh brp ari duk tgk CAF je then staf pun bg la kitorg baca audit approach hak JAP. Tapi kitorg masa tu memg x phm pape pun. Hahaha...










First week kt JAP ni memg sgtlah bosan. Senior pun kata buat masa skg memg xde kje. Blajar je apa yg patut. Dlm hati aku, apa yg patut??? hmmm.... x patut buat camtu.eheheh.

Tapi, setibanya jumaat pertama dlm waktu bekerja... aku ditimpa kemalangan kecil masa aku nk lik office lps rehat solat jumaat. Ada keta dpn aku yg dipandu manusia yg sgt bodoh tambah dgn bangang, break emergency kat tgh jln. Nasib baik aku sempat break, jd xde la aku lggr dia. Malangnye, aku di langgar dari belakang oleh manusia yg berlainan agama dgnku. Memg c&%*. Dah la dia langgar keta aku, then dia lak yg suh aku byr dia. Pegi la mampos. Hasilnya.. Huh.. Alhamdulillah x truk sgt.


Masuk minggu ke-2, tibalah harijadiku. Huhuhuh..Happy sgt sbb dak2 trainee sume wat suprise utk aku. Blikan aku kek. X tau caner nk gmbrkan betapa terharunya aku. Terima kasih sgt2 Huda & Haidah coz blikan kek tu utk aku. Aku akan ingt sampai bile2.


Masuk minggu yg ke-3 aku mula ikut staf pegi office client utk audit. Macam2 kerenah client & jugak pengalaman yg aku dpt. Yang bestnya, aku x duk je kat office. Ari2 kua je. Cuma penat la mengadap jalan yg sesak tiap2 ptg. Sekurang2nya aku dpt la blajar jln2 yg ada kat KL ni. huhuhu..aku ni nama je duk KL, tp bukn nye tau sgt jln yg ada kt cni. Kalo kat area umh aku tau la.hehehe..Ada bbrp pic masa aku g audit kat office client.






Pengalaman aku mencari file utk sample dlm bilik file yg serabut.





Audit Luar untuk Persidangan Koperasi di PICC.


Sewaktu stocktake di Shah Alam. 2 hari untuk kira stock je. Macam2 produk ada. huh.. Penat tapi seronok.

Inilah rangka keta Perodua. huhuhu. Tapi aku lupa model ape..

Balik dari office client hujan lebat sgt kat KL. Banjir truk kat PWTC. Byk gak keta yg tenggelam. Nampak bumbung je. Kesian.....


Breakfast yg disediakan oleh salah satu client. Memang terbaik. Tiap2 hari.. kuih,air teh @air mineral.



Bos MRA blanja Pizza Hut. Asalnya hanya gurauan aku dan senior2. Tetiba bos kata, " Hah, apa lagi order la. Saya belanja" huhuhuhu..Sgt seronok!!!
Tapi pada waktu yg sama ni jugak la best officemate aku accident. Truk gak la keta dia. Nasib bek dia xde pape. Alhamdulillah.



Ini plak kek yg dibeli oleh Mohd Azmil sempena ...hurm..sempena ape ek?? hah..yg penting bulan yg sgt stress. Sume staf di JAP Audit ketika ini mengalami stress. Huhuhuh..Ape2 pun kek ni sedap & THANX A LOT TO AZMIL.


Huhuhuhu..first time makan BigApple. Aku & Huda berpendapat donut ini yang diberi nama Chocoholic sgtlah sedap.


Ini senior aku yg terbaik. Sgt comel tapi tegas. Kak An, TERIMA KASIH BANYAK2 sebab byk ajar et sepanjang waktu praktikal ni. Jasa akak, et x kan lupa sampai bila2.


Mamat ni...hurm..jgn salah faham eh ni bukan bf aku. Tapi special thanx utk Mohd Hanif yg byk bagi aku tunjuk ajar sepnjg aku group ngan dia. Aku x kan lupa nasihat yg ko bagi kat aku. Memang best g audit ngan ko, sempoi & x byk pening kepala. Thanx jugak sebb byk ajar aku jalan kat dlm KL ni.hehehe..



Ini pula jurutaip di JAP Audit. Mempunyai suara yg sgt nyaring. huhuhu.. Bila dia dh start jerit2 je aku akan ckp kat dia, "suzi, tekak ko tu ada microphone eh? ". Nama dia Suzi tapi aku lagi suka panggil dia Tuti @ Zi. Terima kasih sbb tolong aku taip @ amend stat a/c & jugak ajar aku caner nk guna mesin photostat. Zi, aku rasa rindu lak nk dgr mulut ko bising2.hehehe



MY BEST OFFICEMATE

Huda, Haidah & Dayana

Girls plz keep in touch.. TQ SO MUCH for everything. Huda & Haidah, I MISS & LOVE both of you a lot. XOXOXO



Harap maaf pada sume staf , trainee, senior & Bos. Diharap halalkan makan, minum, tunjuk ajar sepanjang saya Siti Husniyah menjalankan praktikal di JAP Audit. Maaf andai ada yg terasa hati dgn cara saya, harap maafkan. (cehhh...skema gile ayat aku)

2 comments: